سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر نیکوترین این امّت از کیفر خدا ایمن مباش که خداى سبحان فرموده است : « از کیفر خدا ایمن نیستند ، مگر زیانکاران » و بر بدترین این امت از رحمت خدا نومید مگرد . که خداى سبحان فرموده است : « همانا از رحمت خدا نومید نباشند جز کافران » . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 95 آذر 9 , ساعت 10:41 صبح

واکنش سرپرست سازمان حج و زیارت کشور نسبت به اتفاقات اخیر در عربستان

واکنش سرپرست سازمان حج و زیارت کشور نسبت به اتفاقات اخیر در عربستان به نقل از سازمان حج و زیارت کشور رییس سازمان حج و زیارت ایران طی بیانیه ای با محکوم کردن عمل قبیح ماموران متخلف فرودگاه جده عربستان گفت: « باید با متخلفان این حادثه به شدت برخورد شود و به اشد مجازات برسند و استمرار سفرهای عمره مفرده به عملکرد مقام های سعودی در برخورد با یان موضوع بستگی دارد.»

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر اعلامghazi-askarکرد « در صورتی که مقام های سعوی برخورد قاطعی با این موضوع نداشته باشند، استمرار سفرهای عمره مفرده به مصلحت کشور و مردم ایران نیست.»

وی همچنین افزود:« به طور قطح حرکت قبیح ماموران فرودگاه جده در عربستان که باید تامین کننده امنیت مردم باشند، محکوم است و باید متخلفان به اشد مجازات برسند.

ایشون در ادامه فرمودند: « مسئولان عربستان قول داده اند که متخلفان به اشد مجازات برسند و ما در انتطار عملی شدن این وعده هستیم. »

وی با تقبیح عمل ماموران یاد شده ، کار آن ها را یک اقدام بی سابقه دانست که موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم ایران شد.

سرپرست حجاج ایرانی درخواست ایران برای برخورد شدید با ماموران متخلف عربستانی را یک خواست معقول و به حق اعلام و اضافه کرد: « مسوولان حج و زیارت و و زارت خارجه از همان لحظات اولیه وقوع این حادثه وارد عمل شدند و بارها اعتراض رسمی خود را به صورت کتبی اعلام کردند. همچنین در همان ابتدای امر مسوولان ایرانی به عربستان اعزام شدند و در گفتگو های جدی با مقام های سعودی خواستار رسیدگی سریع و اشد مجازات برای متخلفان شدند. مقامات عربستانی با تهیه مستندات و بررسی موضوع، متخلفین را شناسایی و راهی زندان کرند.»

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه تاکید کردند: اگر متخلفان این حادثه زشت و بی سابقه به اشد مجازات برسند کمی احساسات ملت بزرگ ایران فروکش می کند اما در غیر این صورت امکان کنترل احساسات مردم ایران آسان نخواهد بود و ممکن است تصمیمات دیگری گرفته شود.

در هشتم فروردین امسال دو نوجوان ایرانی پس از انجام عمره مفرده و در حال بازگشت به ایران، در فرودگاه جده با مشکلاتی از جانب ماموران مستقر در فرودگاه مواجه شدند و این در حالی است که عربستان قوانین سختگیرانه ای درباره چنین جرایمی اعمال می کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ